Thursday, April 22, 2010

TTS di Penang - Part 1

Selepas balik dari outstation di Kuching, aku amik cuti ari khamis dan jumaat (15 & 16 April) utk balik kg. Utk next outstation nih, aku cadang gerak dari kg aku la di Machang, Kelantan tuh. So, pagi isnin lepas (19 April), aku bertolak ke Penang dari kg aku di Machang, Kelantan.First time aku drive sendiri pi Penang dari Kelantan. GPS la jadi navigator aku. Sampai tghari,,singgah opis Public Mutual Butterworth jap..nak submit investment form. Pas tu proceed ke final destination, Traders Hotel,Penang. Saja kasi lambat sampai sket,,pasal nak tunggu check in kul 2 pm.

Kul 3 pm,,pi opis, pasal aku punya syift start kul 4 pm. Sampai sana jer,member aku bagitau syift petang start awal..kul 3 pm lagi depa dah start,,pasaloperasi blah pagi abis awal. Then, kul 6.45 dah bleh buat balancing dah. Kul7.15 dah settle semua. Wahh,,best btul,,dtg keje utk 4 jam jer..rezeki betullah...hehehehehe. Dengar citernya,, sepanjang minggu nih,, mmg boleh balik awal,, kalau paling lewat pun dijangka sekitar 9 pm jer.. instead of 12 am kalau full operation..Best ! Best!

So,,sbb dah tau balik awal semalam, calling2 la Maizi, Midgee dan Ronnie. Mana tau leh kuar TTS sama2 ka. Midgee selesema..cian kat dia..tak bleh kuar. Ronnie plak dah janji ngan member dia. Maizi jer available,,,tapi kitaorang decide jumpa lenkali la. Jumpa ramai2 lagi best.

Tetiba Maizi (member dari BNG) call sekitar pukul 7.50 pm Katanya, dia nak dtg amik aku. Dia pun kebetulan
cuti keesokan harinya. So, dia dtg amik aku kul 10 pm ngan LC135 power dia tuh. Bawak pi kedai mana ntah,, lupa la plak nama kedai tuh. Ada nasi berianikat kedai tuh,,tapi kami x order nasi beriani pun pasal perut kenyang lagi makan ptg tadi. Just order Cheese nan + ayam tandori jer. Pasal teringat kat pesanan Pok Leh,, SMS la kat Pok Leh citer kami tgh makan apa...hehehehehe.

Hampir 2 jam gak ler lepak ngan Maizi semalam. Macam2 hal. Dari hal motor, Vtec, drag race, layan corner, bab2 keluarga, bab2 cari duit, buat duit dan macam2lagi lah. Heh, maklumlah lama tak jumpa, macam2 citer lah kuar.

Setelah berkongsi macam2 citer,,sekitar pukul 12 mlam, Maizi hantar semula aku balik ke Traders Hotel. Thanks a lot bro !

No comments:

Post a Comment