Wednesday, October 26, 2011

Career Presentation di KFC dan McD Seremban

Erm,, kalau ikutkan hati, nak rehat jer ari nih,,maklumlah ari ni pun cuti umum sempena Deepavali. Tapi,,memandangkan appointment pun telah dibuat,,,so tak bleh la nak ikutkan rasa hati sangat,,kang jadi malas plak. Nak berjaya dlm bizz nih,,mana boleh malas-malas.

Seawal pukul 8.30 am, aku bertolak dari rumah aku di Puchong menuju ke KFC Seremban. Perjalanan tak la lama sgt,, bawak kete pun kelajuan biasa2 jer, lebuh raya pun agak lengang. So, dlm masa 45 minit dah sampai Seremban dah.

Setelah menunggu hampir 40 minit, akhirnya muncullah seorang prospek agen, aku namakan sbg Mr T. Kebetulan plak, Mr T spi serentak ngan bizz partner aku, Mel. Oklah tu, lagipun Mel cakap nak blaja camner cara buat career presentation. Patutnya, ada 2 orang lagi priospek agen dtg., Miss A dan Miss E. Miss A x dpt turun Seremban atas sebab2 tertentu,,so kita orang set nak jumpa kat McD Senawang dlm kul 1 nanti. Miss E plak, terpaksa ganti tugas kawan dia.

Spend masa dlm sejam setengah jugak le ngan Mr T tuh. Macam2 soklan ditanya. Tapi,,aku relaks jer,,dah biasa dah hadapi banyak soklan nih. Lagipun soklan yg boleh dikatakan sbg FAQ je. Selepas abis buat career presentation, Mr T minta diri, dan apa yg aku boleh simpulkan nampak mcm respond positif jer. Apa2pun kena follow up la pasni.

Then, spend masa ngan Mel. Discuss ttg our future bizz plan, and what action to be taken in order to realize our dreams. Lebih kurang setengah jam kemudian, kitaorang berpisah. Aku ada satu lagi appointment di McD Senawang plak.

Kira2 jam 1 tgh ari,,aku sampai di McD Senawang. Lebih kurang menunggu dlm 15 minit, muncullah Miss A. Haa,,ngan Miss A nih,,aku boleh career presentation dlm masa 40 minit jer. Miss A ni pun nampak senang faham...Senang keje aku. Borang pun siap amik dan isi,,cuma dia perlu preapare all the documents needed jer.

Dlm pukul 2 petang, aku dah gerak dah dari situ, menghala ke Shah Alam,, nak jumpa member jap. Apa2pun,,Alhamdulillah aku puas ati ngan xtvt ari ni. Semoga menghasilkan hasil yg POSITIF nanti...InsyaAllah....

No comments:

Post a Comment