Monday, August 15, 2011

XTVT Bulan Puasa.

Erm,,as expected..masuk jer bulan puasa nih...XTVT agak slow sket. Bila call jer existing investors mahupun bakal investors, rata2nya menolak nak jumpa atas alasan bulan puasa. Bakal2 agen pun sama gak. Tak best cakap2/lepak2 kalau takde makan2 or minum-minum. Boleh dikatakan, hampir semuanya minta nak jumpa lepas Raya. Tapi,,apa2pun still ada yg tak kisah. Ok lah,,at least ada la gak xtvt aku drpd dok terperap kat rumah jer. Cuma waktu aku "bekerja" pendek je lah. Kuar rumah dah kul 10 pagi,,sblm kul 3 dah ada kat rumah balik dah.

Ni pun baru balik je dari branch office kat Shah Alam. Submit EPF scheme Investment drpd beberapa investors aku, dan submit Agent Application Form. Ada sorang member aku berminat nak jadi UTC gak...Ok la tu...rezeki gak tuh...Alhamdulillah...

XTVT permotoran aku pun boleh dikatakan terhenti buat seketika..sejak aku jual Ninja250R aku kpd kawan aku..kira2 4 bulan lepas. Forum Ninja pun dah jarang2 masuk. Erm..ingat nak aktif balik menjelang akhir tahun nih,,tapi kena ada motor balik la. Nak kena tgk budget gak tu.Walaupun member2 sepermotoran byk kali gak ajak join xtvt diaorang,,,tapi bila pi ngan kete rasa cam tak best plak.

Apa2pun,,4 da time being..aku punya priority nak mantapkan bizz aku dulu. Bila dah capai target yg aku nak..bolehlah duit lebihan beli motor baru..kalau boleh CC yg lagi besar la dari CC motor sblm nih.

Erm,,sedar tak sedar masuk bulan ke 4 gak le,, aku bekerja sendiri. So far..Alhamdulillah...rezeki yg Allah bagi skrg ini, lebih drpd gaji bulanan yg diterima dahulu. Waktu pun flexible. Sukati je nak setup "waktu bekerja" sendiri. No more ikut arahan Boss. Now,,aku lah kuli,,aku lah Boss. Hidup terasa bebas. Rasa cam burung lak,,bebas terbang diangkasa :)

No comments:

Post a Comment